sâmbătă, 24 aprilie 2010

Despre iubire, viata si oameni

.

In urma unei discutii avute in aceasta dimineata si pentru ca m-am gandit foarte mult zilele astea la ce inseamna iubirea si la posibilitatea unei relatii fericite intre o persoana normala si una cu dizabilitati mi-am amintit si de acest filmulet fabulos.




Azi am cunoscut pe cineva care m-a facut sa sper ca inca mai exista oameni deosebiti.


 Un  barbat in jur de 30 de ani care mi-a povestit putin despre relatia lui cu o femeie al carei picior i-a fost amputat in copilarie in urma unui accident. Au avut o relatie destul de lunga de peste 1 an iar motivul despartirii a fost emigrarea ei. Credea ca relatia avea foarte multe sanse sa reziste si mai mult timp daca ea nu pleca din Romania. Unul dintre motivele care au determinat-o sa plece a fost faptul ca acolo avea mai multe posibilitati si mai multe drepturi recunoscute de acel stat si  pentru ca in afara oamenii nu au atatea prejudecati in legatura cu oamenii cu dizabilitati.


Spunea despre el ca in urma relatiei cu acea femeie a devenit un sustinator al persoanelor cu dizabilitati.
Cuvintele lui:
Iar felul in care arati nu e un criteriu de durata al unei relatii  Initial nu as fi crezut candva ca o sa accept ... dar cum orice relatie nu este o relatie la inceput ... si devine pe parcurs ... s-a intamplat sa imi schimb opinia
Pentru ca eu m-am lovit de aceasta problema l-am intrebat ce parere a avut familia si prietenii lui despre iubita lui.


Familia nu mi-a decis niciodata iubitele iar prietenii sunt asha cum ti-i alegi
Nu pot spune ca nu a marait nimeni ... dar nu pana acolo incat sa fie pisalogi
L-am intrebat "Cam ce au marait?"

Ca ... cum de sunt cu o tipa cu handicap
Da, odata cu trecerea timpului erau chiar si prietenii ei

L-am intrebat daca prietenii lui faceau glume pe seama lui si a gusturilor lui ( tot pentru ca eu m-am lovit de problema asta).
Nu ... au fost cateva intentii la inceputuri


Aceasta discutie mi-a amintit de un cuplu dragut pe care l-am intalnit acum cateva saptamani la o intalnire intre mai multe persoane cu diverse dizabilitati.


Era o pereche intre un barbat obisnuit si o femeie cu tetrapareza. S-au cunoscut in urma cu 4 ani. Erau casatoriti de 3 ani si pareau sa se inteleaga foarte bine. Sotul ei este un tip foarte optimist si amuzant. Amandoi erau persoane foarte agreabile la fel ca si celelalte care au participat la acea intalnire. Intalnire organizata de Fundatia Credinta si Lumina.

Si acum, dupa toate aceste amintiri si povesti reale incep sa ma indoiesc de calitatea anumitor oameni pe care am avut ocazia sa ii intalnesc si sa le fac loc in sufletul meu in ultimii ani... Sper sa intalnesc cat mai multe persoane deosebite, cu vieti, inimi si ganduri frumoase si care pot trece peste aparente si care pot accepta si vedea ceva frumos chiar si in lucrurile mai putin placute pe care ni le ofera viata asta.


I need a hug .... te imbratisez pe tine daca ai reusit sa citesti pana la final. :)

P.S.  Astept povesti la fel de frumoase si reale in care barbatul este cel cu dizabilitati. :)

2 comentarii:

  1. Foarte tare imi place ca ai fost impresonata de cei de la Fundatie lumina si credinta . Esti persoana care iti pasa de cei din jurul tau

    RăspundețiȘtergere