duminică, 25 aprilie 2010

30 de zile de antrenament extrem

.


Urmeaza o provocare de o luna pentru mine. Chiar si pentru voi daca aveti afectiuni ale aparatului locomotor. Va incepe pe 1 mai si se va termina pe 1 iunie. Teoretic. Practic voi incepe chiar de saptamana viitoare ca sa fiu sigura ca reusesc sa fac ce mi-am propus timp de 30 de zile cu pauze de rigoare, sau zile in care poate interveni ceva. 

Care este provocarea?


Sa lucrez foarte intens la imbunatatirea conditiei mele fizice. Atat de intens cum nu am lucrat in toata viata mea. Mai intens decat in orice sala de recuperare la care am fost. Totodata ma voi documenta in legatura cu noi exercitii care ma pot ajuta pe mine si pe alte persoane care se regasesc in descrierea mea. Le voi posta aici si pentru voi ca sa le incercati si sa vedeti daca va ajuta. Daca va ajuta va rog sa ma anuntati si pe mine.

Recuperarea o voi face acasa pentru ca am lucrurile mai importante care exista intr-o sala de recuperare si deja am invatat ce exercitii am nevoie. Am fost la mai multe spitale si sali de recuperare pe parcursul a 3 ani si am sa folosesc toate exercitiile invatate acolo.  

O sa ma bazez doar pe kinetoterapie pentru ca stiti si voi foarte bine ce va spune doctorul cand il intrebati ce sanse aveti si ce trebuie sa faceti dupa diverse accidente sau interventii chirurgicale care afecteaza picioarele. Va spune  sa faceti recuperare, recuperare si iar recuperare. Mie atat imi spun doctorii cand ii intreb ce pot face ca sa ajung sa merg din nou ca un om normal. Asa ca m-am hotarat sa vad daca au dreptate...ca doar nu imi spun toti acelasi lucru degeaba.

Voi nota capacitatile mele din prezent si le voi compara cu rezultatele obtinute la sfarsitul celor 30 de zile ca sa vad daca simt vreo ameliorare. Cred ca dupa o luna de antrenament serios trebuie sa se simta diferenta. Pentru ca sincer ... pana acum nu mi-am dat interesul, am facut exercitii superficiale...doar ca sa scap, pentru ca imi era lene, nu eram destul de motivata si nu aveam nici o speranta de mai bine. Acum mi-am schimbat mentalitatea si vreau sa incerc tot ce e posibil ca sa ma refac. Macar sa stiu ca am incercat tot ce se putea, sa stiu ca am luptat si ca am facut tot ceea ce depinde de mine ca sa ma recuperez. Eu va voi spune toate modificarile aparute si voi posta zilnc programul meu.

In ce consta antrenamentul

1. voi avea o zi libera pe saptamana, eventual sambata sau duminica.


2.  Voi merge in fiecare zi (si in cele libere) la plimbari de cel putin 1 ora, fara sprijin, pentru ca pot, si cel putin o ora de mers lejer. In acea ora voi merge fara sa ma opresc pe banci si sa pierd vremea.


3. Voi lucra intens pe aparate (bicicleta + stepper + banda) 3 zile pe saptamana ( 1zi lucrez, urmatoarele 2 zile pauza ...si tot asa). Cate o ora pe fiecare aparat cu pauza de cate 3 ore intre ele.


4. Voi face zilnic - exercitii de stabilitate, echilibru si coordonare 
                          - exercitii de mobilitate
                          - exercitii de forta musculara
                          - exercitii pentru muschii gambei

5. Ma voi documenta ce pot face pentru imbunatatirea sensibilitatii picioarelor.

6. 3 zile pe saptamana voi face exercitii de intretinere pentru coloana.


7.  Voi urca si voi cobora zilnic scari  (cel putin 3 etaje).


Ce urmaresc sa ameliorez:


- stabilitatea cand stau pe loc in picioare


- echilibrul din timpul mersului


- genunchi stabili


- flexia plantara imbunatatita


- dezvoltarea gambelor


- urcarea scarilor sau bordurilor cu mai multa usurinta si mai putin sprijin


- imbunatatirea aspectului mersului

O sa mai adaug si alte elemente in program. Asta in functie de cum o sa decurga toata treaba. Am si o motivatie foarte mare ca peste o luna sa fiu in forma fizica buna (am sa v-o spun peste o luna ...pentru ca nu sunt sigura daca se va intampla).

Well....
Spor la treaba si voua daca aveti probleme cu piciorusele si mersul !

2 comentarii: