miercuri, 19 mai 2010

Ziua 9, 10 si 11

.

...


Programul de la institut
Cateva minute de pedalari pe bicicleta
Scari
Plimbari
Cateva exercitii dintre cele postate anterior
Nu am lucrat prea mult pentru ca mi-am simtit piciorul drept cam obosit. Trebuie sa aiba timp sa se refaca mai ales ca l-am cam fortat dupa o perioada in care nu prea am mai facut exercitii.


Mi-am luat o pauza de 4 zile in care doar am pedalat la bicicleta, am mers pe jos si am urcat scari.
De astazi trec la lucruri mai serioase.


Vineri mi-au facut si fisa de externare de  la Institutul de recuperare.


La diagnostic pe langa parapareza am vazut si coxa valga [adica o diformitate a soldului. Coxa valga este o deformaţie a extremităţii superioare a femurului, caracterizată printr-o deschidere excesivă a unghiului cervicodiafizar (unghiul format de colul femural şi de diafiză)]. Trebuie sa ma documentez mai mult despre asta.


In fisa mai erau trecute si fortele musculare ale membrelor inferioare. am comparat fisa de acum 6 luni cu cea de acum sa vad daca s-a imbunatatit ceva. Fortele musculare sunt notate pe o scala de la 0 la 5. Eu am fortele inegale si de aceea mersul meu arata ciudat. Cand o sa ajung la acelasi nivel cu ambele picioare o sa fiu ok.


Forte musculare:         Piciorul drept        Piciorul stang
Psoas iliac                      4                              4
Cvadriceps                     5                              5
Tibial anterior                 4                              3+
Triceps sural                   2+                           3+
Extensor haluce              3-                             3+

Fesier mijlociu                3-                             4-
Fesier mare                    3                              4-
Adductori                       5                              5
Ischogambieri                 3+                            4+

(cele ingrosate acum 6 luni erau mai jos cu 1 nivel)


Sper sa reusesc in urmatoarele 6 luni pana ma voi interna iar acolo sa imi egalez fortele si sa fie ambele picioare la acelasi nivel.


In fisa mersul meu este descris asa:
Mers stepat cu sprijin digitigrad bilateral, predominant drept, cu bascularea bazinului, cu genunchii in usoara flexie, adductie si rotatie interna. Mers pe varfuri, mers pe calcaie imposibile, ameliorat de purtarea ortezelor de mers, fara sprijin auxiliar.


Mda... acum ma duc sa inteleg ce inseamna toate astea si cum pot scapa de ele ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu